ביטוח לאופנוע – כל מה שחשוב לדעת!

 

כל מי שרוכש אופנוע, חדש או משומש, צריך לקחת בחשבון שעלויות הרכישה, אינן מתחילות ונגמרות אך ורק באופנוע עצמו. שכן ישנן עלויות נלוות שצריך לשלם על מנת שיהיה ניתן להחזיק בו ולהשתמש בו באופן סדיר.

אחת ההוצאות המשמעויות על אופנוע, היא עבור רכישת ביטוח. כפי שצריך לרכוש ביטוח רכב מסוגים שונים, כך צריך גם לקנות ביטוח לאופנוע. כידוע, ישנם שלושה סוגי פוליסות ביטוח רכב. ביטוח חובה, צד ג', ומקיף. מלבד העובדה שהמדינה מחייבת את הרוכבים להחזיק ברשותם ביטוח חובה לאופנוע, הרי שהם צריכים לעשות ביטוח מקיף וביטוח צד ג', על מנת להגן על עצמם ולא להידרש להוצאות גבוהות במקרים של תאונות, גניבות או נזקים לאופנוע.

חשוב להבין, המשמעות של פוליסת ביטוח אופנוע יכולה להיות מאוד משמעותית, זה לא משנה אם מדובר באופנוע חדש שזה עתה נקנה מהחנות או אופנוע ישן רוכבים במשך שנים ארוכות. המשמעות של פוליסת ביטוח לאופנוע, היא לא עבור הכלי עצמו אלא גם עבור הנהג ותוצאות אפשרויות של הרכיבה שלו.

ההבדלים בין שלושת הביטוח הם פשוטים. ביטוח חובה שהמדינה מחייבת בעלי אופנועים לרכוש, נועד להגן על הולכי רגל וגורמים אחרים שאינם מבוטחים במקרה של תאונה בה הרוכב מעורב. ביטוח צד ג', מגן במקרה של תאונות עם כלי רכב או רוכבים אחרים, וביטוח מקיף מגן על בעל האופנוע מפני מקרים של גניבות, נזקים, קלקולים או כל דבר אחר שנגרם לאופנוע. למעשה זה ביטוח שמגן יותר על הכלי מאשר על הנהג עצמו ולא בהכרח מושפע מהאופן בו הוא רוכב.

ניתן לרכוש ביטוחים לאופנוע בכל חברת ביטוח. בדומה לביטוחי רכב או ביטוחים אחרים, הרי שגם כאן אנחנו יכולים למצוא מסלולים שונים אשר יכולים להתאים לכל רוכב ולכל מבוטח. מטרת המסלולים היא גם לספק תנאים רלוונטיים לרוכבים, על מנת שלא יצטרכו לשלם עבור סעיפים שאינם רלוונטיים עבורם, וכן בשביל שיוכלו לחסוך בעלויות באופן מסוים. כך חברות הביטוח יכולות גם לפנות אל קהלים מסוימים באופן ספציפי. בין אם זה רוכבים שמשתמשים באופנוע לצורכי עבודה, סטודנטים, רוכבים שמשתמשים בכלי רק בסופי שבוע ועוד.


כמה עולה ביטוח לאופנוע?

אם אנחנו בוחנים את המסלולים השונים שחברות הביטוח מציעות, אז נוכל לראות הבדלים מסוימים בעלויות של הפוליסות. אנחנו יכולים למצוא הבדלים של מאות ואלפי שקלים, בין מסלול למסלול, בין חברה לחברה.

בדומה לפוליסות ביטוח אחרות, המחיר של ביטוח לאופנוע מושפע מגורמים שונים. למשל, הוא מושפע מגיל הנהג, סוג האופנוע, כמות הקילומטרז' שהוא עושה, היסטוריה של רכיבה, כמות התאונות שהיו לו בעבר (ודווחו לחברת הביטוח), כמות התביעות שהוגשו לחברת הביטוח ועוד.

חברת הביטוח אוספת את כל הנתונים ואז היא מחליטה איזו הצעה להציע לבעל האופנוע. בהחלט ייתכן, שמסלול מסוים יעלה לרוכב ספציפי סכום מסוים, בעוד שלרוכב אחר זה יעלה פחות, או יותר.

על מנת לצמצם עלויות, הדבר הנכון לעשות הוא להשוות בין המסלולים השונים ובין ההצעות של חברות ביטוח שונות. אחרי שעושים מחקר מקיף בתחום ומשווים בין ההצעות השונות, אז אפשר גם ללמוד כיצד ניתן לצמצם עלויות, איזו חברה מציעה את הסכום הנמוך ביותר, וכן אפשר להתמקח עם החברות השונות על המחיר ולנסות להפחית את העלויות.

צריך לזכור כי מדובר על הוצאה גדולה ומשמעותית, לכן משתלם לעשות כל מה שניתן בשביל להוריד את המחיר של הביטוח לאופנוע.

אהבתם? שתפו!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עיקרי הדברים: