האם גם בתחום לימודי הנהיגה יש צורך בחשבוניות וקבלות?

המורה לנהיגה הוא אחת מהדמויות המשמעותיות עבור אנשים רבים בדרכם לעצמאות בנהיגה. אמנם לעיתים זה נראה כאילו מדובר באנשים שעובדים כשכירים אך ההיפך הוא הנכון – מדובר בעצמאיים שצריכים לבצע הפקת חשבוניות וקבלות על פי חוק, להגיש דוחות שנתיים ולשלם מס הכנסה. כיצד הם יכולים לעשות זאת בקלות ומה כדאי להכיר בתחום? הכתבה הזו בדיוק בשבילך.

 

על מקצוע לימוד הנהיגה

כמעט כולם מגיעים בשלב כזה או אחר של החיים אל מורה הנהיגה ומבלים אתו לא מעט שעות ברכב עד קבלת הרישיון המיוחל. רבים נוטים לחשוב בטעות שהמורה לנהיגה הוא אדם שמועסק בבית הספר למורי הנהיגה אך מקובל יותר שמורי הנהיגה חתומים עם הסכם עם בית ספר והם עצמם למעשה עצמאיים. בתור עצמאיים הם צריכים לחפש בעצמם את הלקוחות שלהם, הם דואגים לפרסם את עצמם, הם מוציאים חשבוניות וקבלות ולמעשה מנהלים לעצמם את לוחות הזמנים תחת כובעו של בית הספר לנהיגה.

 

האם יש מורי נהיגה שכירים?

יש מעט מאוד מורי נהיגה שכירים בישראל ולמעשה רובם הם עצמאיים שמתנהלים תחת כובעו של בית ספר לנהיגה כל שהוא. ניתן לראות שבית הספר מהווה מעין ארגון גג למורי הנהיגה, היחסים דומים מאוד ליחסי עובד מעביד אך בפועל יחסים אלו אינם קיימים. המורים לנהיגה הם פרילנסרים בהתקשרות לבית הספר והם עושים שימוש במבנה של בית הספר עבור מפגש עם התלמידים, עבור פינת קפה ושירותים, אזור נוח לחנות בו בעיר את הרכב וכמובן שימוש בטסט פנימי עם מנהל בית הספר לנהיגה.

 

כיצד מורי נהיגה יכולים להפיק חשבוניות וקבלות בקלות?

אנו נמצאים בעידן דיגיטלי וכיום עסקים קטנים עושים שימוש בדיגיטל כדי להקל על עצמם את ההתנהלות היום יומית בעבודה. כיום רוב מורי הנהיגה כבר לא מחזיקים בפנקס הקבלות הישן, אלא מתקינים לטלפון הנייד שלהם אפליקציה להוצאת חשבוניות בה הם יכולים לבצע הפקת חשבוניות וקבלות ולהוציא מסמכים אחרים בתחום הכלכלי על פי הצורך. באמצעות אפליקציות אלה קל יותר לעקוב אחר התקבולים והתשלומים בכל חודש, להכיר את ההוצאות וההכנסות ברמת הגרפים ולהפיק מסמכים לרשויות המס במועדים הרצויים.

 

אילו עזרים דיגיטליים נוספים יכולים לסייע למורה הנהיגה?

כיום ישנם עזרים דיגיטליים רבים שיכולים לסייע לכל עסק להתנהל נכון יותר. כלי ראשון הוא יומן דיגיטלי בו ניתן לקבוע באופן קל ומהיר את כל הלו"ז והוא זמין כל העת באופן דיגיטלי למורה בטלפון הנייד ובמחשב. קל לבצע בו שינויים, ניתן לערוך בו רשימות משותפות עם התלמידים וניתן לבצע בו תזכורות על פי הצורך. בצורה כזו קל יותר לנהל את סדר העבודה ביום יום.

כלי נוסף שמומלץ לעשות בו שימוש הוא אפליקציה לקביעת שיעורים – באמצעות אפליקציה כזו ניתן לבצע קביעת תורים לשיעורי נהיגה על פי זמנים קבועים מראש. התלמידים נכנסים לאפליקציה ומשבצים את עצמם בשיעורים הפנויים ורואים אילו שעות וימים פתוחים ללימודים ואילו לא. באופן זה המורה לנהיגה כלל לא מתעסק עם קביעת השיעורים ופשוט מתנהל על פי הרשום באפליקציה, הדבר חוסך לו זמן רב בהתדיינות עם תלמידים לגבי שעות לימוד וביטולים.

אהבתם? שתפו!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עיקרי הדברים: