תקנות הבטיחות עבודה בגובה

ב-2007 התפרסמו תקנות עבודה בגובה, תקנות אלו אושרו על ידי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. התקנות מחייבות כל אדם שעובד מעל 2 מטרים מעל פני הקרקע לעבור הכשרה מתאימה של עובד בגובה.

תקנות הבטיחות עבודה בגובה

על מנת לצמצם את מקרי התאונות ואת הסכנות הרבות הטמונות בעבודות שנעשות בגובה, פורסמו תקנות המעוגנות בחוק אשר מחייבות כל עובד לעבור קורס הדרכה ייעודי, ובלעדיו אסור בשום אופן לעבוד בעבודות גובה. החל מעבודה על סולמות, במות הרמה ופיגומים ועד גיזום עצים והקמת במות – התקנות מחייבות את כולם ללא יוצא מן הכלל. ההדרכות ממחישות באופן יעיל וברור את הסכנות בשטח ומציעות את הפתרונות המתאימים, מחייבות ציוד מגן אישי ובכך שומרות על חיי הפועלים והרכוש.

ללא תקנות הבטיחות עבודה בגובה אסורה!

התעלמות מתקנות הבטיחות ומדיני הבטיחות השונים תביא, לבד מהעבירה על החוק, גם סכנת חיים ממשית הן לעובדים והן לעוברי אורח. הכשרה וידע מתאים אלו דרישות הכרחיות שנחקקו על מנת להציל חיים מתאונות מיותרות שיכלו להימנע. שיטוט מהיר באינטרנט יוכיח את העובדה המצערת בנוגע למספר התאונות הרבות שנגרמו בשנים האחרונות, רובן עקב חוסר ידע בהתגוננות נכונה. אין דבר חשוב מחיי אדם, לא הספק עבודה ולא חיסכון בציוד מיגון יקר.

כמה מלים על אמצעי מיגון

ציוד המותאם לעבודות בגובה הינו הכרחי ומחויב על פי הוראות משרד התמ"ת. כשמדברים על אמצעי מיגון מתכוונים הן לציוד אישי הנמצא על הפועל והן על מערכות הבטיחות השונות. לעובד תהיה קסדת מגן, ינעל נעלי בטיחות למניעת החלקה ויהיה קשור לרתמת בטיחות המחוברת למערכת בלימת נפילה. השימוש בציוד המגן הינו חובה הן על המעסיק והן על העובד. כמו כן חייבות להיות מותקנות מערכות לבלימת נפילה ומערכות מיקום ותמיכה.

מי יכול להכשיר לעבוד בגובה?

על פי החוק, מוסד המתאים להכשרת מדריכי עבודה בגובה, יהיה גוף שהוא או מנהליו בעלי ניסיון ויכולת מקצועית ומוכרת בתחום, וכן ברשותו ציוד מתאים וכיתות לימוד. כן על המוסד להעסיק מרצים ומדריכים בעלי ידע מעשי בתחום. במלים אחרות, לא כל מקום רשאי מבחינה חוקית להעניק לך תעודת הכשרה שכוחה יפה להדריך עובדים תחתיך לעבודות בגובה. לאור עלייה במספר תאונות העבודה בשנים האחרונות חשוב לקבל הדרכה מקצועית ממוסד המוכשר לכך בהתאם לחוק.

מה לומדים בקורס עבודה בגובה?

הקורס מיועד הן לעובדים המחויבים לקבל הכשרה מקצועית כדי לעבוד בפועל והן להכשרת מדריכים שידריכו את העובדים תחתיהם כיצד לעבוד על פי תקנות הבטיחות המחמירות. במסגרת הקורס יילמדו הנושאים הבאים: מבוא כללי לאופן העבודה בגובה, כיצד לעבוד עם במות הרמה, עבודה עם סולמות, גגות וסלי הרמה, פיגומים וחללים מוקפים. ההדרכה כוללת התנסות מעשית בשטח אשר תקנה לעובד ולמדריך את הדרך הנכונה שבה יש לפעול כאשר עובדים בפועל.

הכשרת עובדים

חברת עידן בגובה מתמחה בהענקת הכשרה וייעוץ בטיחות למפעלים ועובדים העובדים בגובה, הדרכות באתרי בנייה ובכל מקום שבו מחויב על פי תקנות הבטיחות, תוך ליווי מקצועי מלא ובניית תכנית בטיחות מפורטת לאתר העבודה.

הכשרת מדריכים

כמו כן, חברת עידן בגובה מעבירה קורס להכשרת מדריכי עבודה בגובה. במסגרת הקורס התלמידים יעברו מבחנים עיוניים ומעשיים, ובסיומו תינתן תעודת הסמכה המאושרת על ידי משרד הכלכלה ומשרד התמ"ת. התעודה מקנה לבוגר רישיון תעסוקה בתור מדריך עבודה בגובה.

 

 

ייעוץ בטיחות, הדרכת עבודה בגובה וקורס לעובדים ולמדריכים עוברים רק אצל חברת עידן בגובה. אנחנו מעסיקים את מיטב המדריכים בארץ, תוך שימת דגש על בטיחות ומחירים ללא תחרות. ליצירת קשר ניתן לפנות אלינו בטלפון 073-3745759 או במייל office@govaguide.co.il ונשמח לסייע לך בכל עניין.

אהבתם? שתפו!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עיקרי הדברים: