תאוריה – תיאורה לרישיון נהיגה

מה ההבדלים בין סוגי התאוריות מתי ניתן לגשת ומי צריך את זה

 

לפני שאנחנו מוציאים רישיון נהיגה, אנחנו צריכים לעבור מבחן תיאוריה. מבחן זה מיועד עבור כל מי שרוצה לגשת לטסט על כלי רכב מסוגים שונים. רק מי שעובר את המבחן, יכול לגשת למבחן המעשי.

מבחני תיאוריה, כפי שניתן להבין, הם מבחנים שמתבצעים בכתיבה ובהם נדרשים הנבחנים לענות על שורה של שאלות שקשורות לעולם הנהיגה. בין היתר השאלות עוסקות במשמעות של תמרורים, שלטים, מצבי נהיגה שונים, מרכיבים של הרכב, חוקים ותקנות נהיגה ועוד.

המבחן כולל שלושים שאלות, לכל שאלה יש 4 אפשרויות וצריך לבחור את התשובה הנכונה. המבחן מתבצע באמצעות מחשב אשר מעלה את השאלות מתוך בנק של 1800 שאלות באופן כללי. המבחן מתבצע במספר שפות, כך שכל אחד יכול להיבחן בשפה שמתאימה לו. בעיקרון, אפשר לבקש גם להיבחן בעל פה, במידה ויש בעיות של לקויות למידה, עולים חדשים במסגרת זמן של שלוש שנים ומי שאיננו יודע לקרוא ולכתוב.

אילו מבחני תיאוריה קיימים

קיימים שורה של מבחני תיאוריה על פי סוגי רכבים שונים. המטרה היא להתאים את המבחן לסוג הרישיון אותו מבקשים להוציא. ישנו מבחן לרכבים פרטיים, רכבי הסעות, רכבים כבדים. בכל אחד מהמקרים כמובן שהמבחן שונה בתכלית, מאחר והוא כולל שאלות שמתאימות לסוג הרכב וכן לסוג הרישיון.

מי יכול לגשת למבחני תיאוריה ובאיזה שלב

למבחני תיאוריה של רכב פרטי, ניתן לגשת החל מגיל 16.5, אחרי שמתחילים ללמוד נהיגה. לרכבים אחרים זה תלוי בגיל בו אפשר להוציא רישיון, במקרים מסוימים זה החל מגיל 18 ובמקרים מסוימים אחרי גיל 21.

ההבדל בין מבחנים תיאוריה לטסט נהיגה, הוא בכך שאין מגבלה של שיעורים שצריך לעבור בשביל לגשת למבחן וכן בין מבחן למבחן לא צריך לעבור זמן מסוים. ניתן לגשת בעיקרון למחרת היום בו מקבלים את התוצאות של המבחן, אם מתברר שיש צורך. בשביל לעבור את המבחן, צריך להוציא ציון של למעלה מ-86 אחוז במבחן התיאוריה. כאמור, רק אחרי שעוברים את המבחן ניתן לגשת למבחן מעשי.

אהבתם? שתפו!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עיקרי הדברים: