קורס ממונה בטיחות בעבודה

ההתמודדות עם אתגרי הבטיחות בענף עבודות הבניין – בפרט עבודות הנעשות בגובה רב – היא הכל מלבד פשוטה. תקנות בטיחות רבות, סכנות שנמצאות בכל פינה וטיפה אי שימת לב פירושה אסון.

קורס ממונה בטיחות בעבודה

במסגרת הקורס יועברו שיעורים תיאורטיים ומעשיים אשר יקנו לך כלים לשיפור סביבת העבודה מהפן הבטיחותי, יאפשרו תנאים מתאימים לצמצום הסכנות והכל בהתאם לתקנות הבטיחות הרלוונטיות שנקבעו על ידי המחוקק. כמו כן במסגרת הקורס ייחשפו התלמידים למושגי היסוד בענף, יכירו את העבודה בשטח ויוכשרו באופן המקצועי ביותר להיות האחראיים הבלעדיים על בטיחות העובדים, אחריות שאין לזלזל בחשיבותה.

קורס ממונה בטיחות במקום העבודה – תנאי קבלה

מהנדסים ובעלי תואר ראשון בתחומי מדעי הטבע וטכנולוגיה יידרשו להיות בעלי ניסיון תעסוקתי של שנתיים לפחות, ואילו הנדסאים או מנהלי עבודה בתעשיית הבניין יידרשו שלוש שנים. מעבר לכך הקבלה לקורס מותנית במעבר ראיון אישי. יש לציין שחלק מהתכנים המועברים בקורס נעשים בשפה האנגלית, ויש לקחת זאת בחשבון.

קצת נתונים יבשים

אחת מתאונות העבודה הנפוצות ביותר בישראל כיום היא נפילה. הממוצע החמש שנתי מציג מספרים עגומים: 20.8 הרוגים בשנה כתוצאה מנפילות מפיגומים, מגגות, מסולמות ומסככות. לפי המוסד לבטיחות וגיהות 66.1% מכלל התאונות הקטלניות ב-2013 נגרמו מנפילת פועל מגובה או מנפילת חפץ. מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית מטעם משרד הכלכלה הגדיר כבר ב-2007 תקנות בטיחות שנועדו לצמצם במידת האפשר את המספרים האלה. ציות לתקנות הללו, שנלמדות בקורסים השונים, הוא מציל חיים.

מה אלמד בקורס?

ראשית, הבסיס החוקתי העומד מאחורי תקנות הבטיחות המחמירות חייב להיות מובן ובהיר אצל כל תלמיד. כאשר מובן מהן התקנות של משרד התמ"ת, על כל סעיפיהן והגדרותיהן, ניתן להמשיך לפן המעשי תוך התמקדות בסכנות ובאמצעי הבטיחות הרלוונטיים. כמו כן ייערכו סיורים מקצועיים, ניהול בטיחות וניהול סיכונים ועוד. בסופו של דבר בוגר הקורס מקבל אישור חוקי להיות אחראי הבטיחות במפעל ובכל אתר עבודה רלוונטי הדרוש לכך.

איך זה קשור לעבודה בגובה?

לבד מהכרת הסיכונים ופתרונותיהם היעילים ביותר, בוגרי הקורס רשאים להגיש מועמדות לקורס מדריכי עבודה בגובה. קורס בעל חמישה ימים אינטנסיביים יחסית, בדרך כלל במתכונת של יום בשבוע, שבסיומו תוענק לך תעודת מדריך עבודה בגובה באישור ובפיקוח של אגף הפיקוח על העבודה במשרד הכלכלה. וכשקיבלת את ההסמכה המיוחלת לך סביבת עבודתך, הפועלים, הציוד והתנאים – הכול נעשה בטיחותי ויעיל הרבה יותר, כמובן בהתקיים התנאים והתקנות אשר נלמדו בקורס.

כמה דוגמאות לתקנות הבטיחות

לצורך הגנת עובד העובד בגובה, יש לציידו ראשית בצמ"א – ציוד מגן אישי, הכולל קסדה ונעליים תואמות. תיבחר מערכת לבלימת נפילה ותותקן לפי המגבלות בשטח. ייערכו בדיקות תקינות ושלמות של מערכות הצמ"א ותיקבע נקודת עיגון ואליה ייקשר אמצעי קשירה באופן שיבטיח אחיזה מספקת שתמנע כל אפשרות להשתחררות או לנזק כלשהו. כמו כן יצורפו הוראות בטיחות בכתב למערכות הצמ"א, ועובד נוסף שיימצא על הקרקע למקרה של תקלה כלשהי, כדי שיוכל לתת מענה הולם.

הדרכה בגובה

חברת עידן בגובה מעסיקה מדריכים מהשורה הראשונה, ובעלת ניסיון רב בבטיחות ובתקנות הרלוונטיות. אחת המומחיות שלנו היא להעביר הדרכה מעשית ומקיפה לעובדים בכל אתרי עבודה בגובה, ליווי צמוד ויחס מעולה. ההדרכה מונעת אסון בשטח והיא חלה על כל עובד אשר עבודתו נעשית מ2 מטרים מעל פני השטח ומעלה.

לקבלת מידע נוסף אודות קורס ממונה בטיחות בעבודה, הדרכות בעבודות גובה ולפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו למספר 073-3745759 או להגיע אלינו לכתובת הגדוד העברי 20, אביחיל, ונשמח לסייע.

 

אהבתם? שתפו!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עיקרי הדברים: