יועץ בטיחות לקבלני שיפוצים

ייעוץ בטיחות הוא שירות שניתן בין היתר עבור קבלני שיפוצים. בניגוד לאתרי בניה רגילים, לפרויקטים בענף השיפוצים יש מאפיינים מיוחדים אך גם הם מחויבים בבטיחות ללא פשרות.

יועץ בטיחות לקבלני שיפוצים

קבלני שיפוצים מבצעים פרויקטים בהיקפים כספיים משתנים. כמו כן, על קבלני שיפוצים להתאים את אופי הפרויקט לצרכי הלקוחות ולעבוד מולם בשיתוף פעולה. בניגוד לקבלני בניין רגילים, מי שמתמחה בשיפוצים מחויב להישאר עם אצבע על הדופק ולעבודה שלו יש מאפיינים מיוחדים. מצד שני, כל קבלני השיפוצים זקוקים לייעוץ בטיחות ברמה גבוהה.

הצורך בשירותי יועץ בטיחות עבור קבלני שיפוצים

קבלני שיפוצים צריכים להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך שמכיר מקרוב את נושא הבטיחות. זהו צורך שנובע מהסיכונים שכרוכים בפרויקט שיפוצים, מהמחויבות של הקבלן כלפי הלקוחות מהעובדה שלרוב הוא נדרש להעסיק עובדים. במילים אחרות, מעורבות צמודה של יועץ בטיחות היא הדרך הטובה ביותר להגן על הקבלן, על העובדים שלו ועל הפרויקט. מהבחינה הזו, ייעוץ הבטיחות מהווה שירות משתלם לקבלני שיפוצים.

בחירת יועץ לקבלני שיפוצים

הבעיה היא שלא כל קבלני השיפוצים יודעים כיצד לאתר את הקבלן שמספק שירות שמתאים להם. ראשית, על קבלני שיפוצים לוודא שמדובר ביועץ מנוסה ושהוא מכיר מקרוב אתרי בניה. אף על פי שאתרי בניה לא נראים בדיוק כמו אתרי שיפוצים, הניסיון מאתרים כאלה יכול לעזור ליועץ ולקבלן כאחד. שנית, כדאי שהיועץ יהיה אדם אמין שניתן להתייעץ איתו. כך קבלני שיפוצים מקדימים תרופה למכה ומכירים את כל סיכוני הבטיחות טרם תחילת הפרויקט.

השפעת היועץ על עלות הפרויקט

קבלני שיפוצים מרכיבים הצעת מחיר על פי שורה ארוכה של פרמטרים. בתוך כך, עליהם להביא בחשבון את עלות שירותי הייעוץ ולגלם אותם בהצעת המחיר ללקוח. אמנם שירותי הייעוץ מייקרים את עלות ביצוע הפרויקט עבור קבלן השיפוצים, אך מנגד הם גם מעניקים לו רשת ביטחון. חוץ מזה, יש פרויקטים בענף הבניה שמחויבים על פי חוק במעורבות של יועץ צמוד. כאן לקבלני שיפוצים אין ברירה אלא לערב את היועץ על מנת לקבל את אישורי הבניה.

רגולציה על עבודות שיפוצים

הנושא של רגולציה מייצג היטב את החובות של קבלני שיפוצים לעבור הדרכות עבודה בגובה על חברה המציעה שירותי הדרכות עבודה בגובה כלפי גורמי הפיקוח השונים במדינה. בעבר נהוג היה להקל ראש ברגולציה, אך כיום מדובר בשיקול משמעותי שקובע את קצב ביצוע הפרויקט ואת העלויות שלו. בין היתר, תקנות ניהול הבטיחות שמפורסמות על ידי משרד העבודה משמשות כזרז לקידום הבטיחות בישראל. בתקנות אלו גם נקבעים חוקים לגבי השימוש בשירותי ייעוץ ומשמעותם עבור קבלני שיפוצים.

החלטות בטיחות מתחילות ביועץ

קבלני שיפוצים רבים פונים ליועץ בטיחות שחייב להיות גם מדריך עבודה בגובה כמו חברת עידן בגובה מדריך עבודה בגובה אחרי תחילת הפרויקט וכאשר הם נתקלים בשאלות, בעיות או דילמות. אם מדובר בקבלן שיפוצים מנוסה, סביר להניח שהוא יידע שעדיף לו לתאם ייעוץ בטיחות מאשר לקבל לבד את ההחלטות הקשות. למעשה, היועץ מספק עבור הקבלן ערך מוסף כי הוא פורס בפניו מערכת שיקולים יסודית. יתרה על כך, לעיתים קרובות יש ליועץ יכולת להפעיל פרספקטיבה רחבה שמגנה על הקבלן.

שיתוף פעולה בין הקבלן והיועץ

הדרך הנכונה לבצע פרויקט בענף השיפוצים היא לקבל שירותי ייעוץ בטיחות שוטפים. כך מתאימים את אופי העבודה לכללי הבטיחות ומונעים סיכונים מיותרים מהעובדים. בהמשך, שיתוף פעולה מעביר את המסר הנכון גם עבור הלקוחות ומוכיח שהם יכולים לסמוך על הקבלן.

נציגי עידן בגובה מציבים את הבטיחות שלך בראש סדר העדיפויות. לך רק נותר להשאיר פרטים באתר ונקצה עבורך יועץ בטיחות לכל פרויקט בענף הבניה.

 

אהבתם? שתפו!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עיקרי הדברים: